Het voelt als thuiskomen... - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Corien Kuit - WaarBenJij.nu Het voelt als thuiskomen... - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Corien Kuit - WaarBenJij.nu

Het voelt als thuiskomen...

Door: corienkuit

Blijf op de hoogte en volg Corien

24 April 2012 | Malawi, Mzuzu

Nkhata Bay, The Key Lounge, Lodge 5 en 6. Hier hebben wij zondag 22 en maandag 23 april doorgebracht. We waren van plan om het hele weekend aan het meer door te brengen, maar verstandige studentes als wij zijn hebben we het teruggebracht naar 1 nachtje, zodat we de vrijdag en zaterdag aan onze opdracht voor school konden werken.

Zondag begon onze reis naar Lake Malawi, Nkhata Bay. We hebben een telefoon nummer gekregen van een taxi chauffeur die ons met alle plezier heel Malawi wil laten zien, hij heet Happy, en we begonnen dus met de rit naar het meer. Je kijkt je ogen uit, deze kant waren we nog niet opgereden namelijk. Het is een klein uurtje rijden van Mzuzu naar Nkhata Bay, en kwamen rond half 11 aan bij het meer. Na een warm welkom hebben we ons op het strandje gevleid en heerlijk van de zon genoten. En kennis gemaakt met onze overnachtingsplaats, ziet er heel leuk uit, is het ook, alleen het water deed het niet. De lunch hebben we op bij de Key Lounge, daar was kip met patat. En voor de variatie gingen we dineren bij een ander resort dat ook aan het strandje zit. Een hele uitgebreide menulijst, maar een wat minder uitgebreide koelkast hahah. Desondanks hebben we heerlijk gegeten.

In de ochtend was het heerlijk rustig, op de DJ na die druk aan het draaien was. In de middag werd het steeds wat drukker en gingen er ook allemaal mensen dansen en BBQ-en. Een heel gezellig sfeertje, maar wel vermoeiend. Wij Muzungu’s worden namelijk overal bij betrokken :P. Bij het diner hebben we ons op zitten laden om nog even mee te feesten, is iedereen al naar huis! Het feest stopt dus rond een uur of 7 in de avond. Er waren nog wat medewerkers en wat “toeristen” die ons een drankje aanboden en gezellig met ons wilden chatten.
Ook kwamen er nog wat andere locals met djembe’s (op verzoek van Linda, die is echt muziek verslaafd :P) naar het strandje en konden we naar hun luisteren en eventueel meespelen.

Maar nu de titel… wat is het heerlijk thuiskomen zeg na 2 dgn zonder water en met heel veel insecten. Ik had niet verwacht dat dit huisje al zo snel als thuis zou voelen! En ik denk dat ik dat namens ons alle 3 wel kan zeggen :).

We hebben hele mooie kiekjes gemaakt en gaan zeer binnenkort weer terug om nog meer te genieten daar – de foto’s staan trouwens op facebook want het uploaden op waarbenjij.nu duurt me echt te lang.

Liefs Corien

• 24 April 2012 - 19:38

Job:

leuk verhaal. wel apart een prive taxi.

• 24 April 2012 - 20:13

Leny:

hoi corien, leuk joh,om die verhalen te lezen, en dat is nog eens feesten alshet savonds om 7 uur afgelopen is (haha) . fijn dat jullie zich al zo thuis voelen in jullie"huis'. geniet van alles en tot je volgende verhaal.
    liefs leny

• 25 April 2012 - 07:02

Rens Jonker:

goh wat een leuk verhaal weer. ben jaloers hoor. wanneer ga je op safari?
    veel plezier nog
    xx

• 26 April 2012 - 12:07

Vera:

Leuk verhaal weer:)
    Zo de één is fotoverslaafd en de ander muziekverslaafd.. en jij dan ?:P
    Mooi dat je huisje al als een thuis voelt:)

• 26 April 2012 - 15:52

Angelique Knoops:

Het klinkt allemaal heerlijk!! Geniet er van met z'n 3. En vooral heel veel plezier op de safari! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. X liefs

• 28 April 2012 - 10:27

Monique:

Hallo Corien,

Via google kwam ik op je reisverslag. Ik ga in oktober samen met 4 andere studenten mondzorgkunde naar Malawi. Ook het st Johns!
    En ik denk ook in dezelfde huisjes, tenminste ons is verteld dat we in één van de huisjes op het terrein mogen verblijven.

Dus als je het goed vind lezen we je verslagen en halen we er wat tips uit!

Als je bij thuiskomst nog wat tips hebt, ontvang ik ze graag!

Fijne reis!

monique.denbakker@student.hu.nl